Jij bent de magie, als je durft te stralen verandert de wereld.

De hete zomer is begonnen. Ze wordt bezongen in liedjes, bezwangerd met verwachting.
De magie is begonnen.
En jij bent het middelpunt. Jij bént de magie.

Er schijnt een licht in jou, in je ogen, in je hart, in je aanwezigheid.
Wanneer jij doet waarvoor je gemaakt bent, word je blij. Dan gaat dat licht feller branden.
Je hele wezen weet: dit is waarvoor ik hier ben.
Dan wordt het zichtbaar, dan straal jij. Dan ontstaat er magie … in jou, om jou heen.

Je bent het resultaat van alles wat je tot nu toe gecreëerd hebt.
Ook als je dat moeilijk vindt om te geloven.
Elke keuze, elke beslissing bracht je hier.
Soms helder, soms in mist. Meestal zie je maar twee stappen vooruit.
Dan voel je opnieuw. Kijk je opnieuw. En vraag je je af: is dit nog steeds mijn pad?

Twijfel hoort erbij.


Hoe vaak heb jij niet gedacht: is dit niet dom? Moet ik dit wel doen?
En toch deed je het.
Dapper zei je: “Ik ben niet bang,” terwijl je knieën trilden.
Hoe vaak heb je gekozen, zonder te weten wat het je zou brengen?

Waarschijnlijk vaker dan je denkt.

Twijfel en angst zorgen soms voor horten en stoten: een stap vooruit, een stap terug,
en dan toch weer vooruit.
Maar vertrouwen? Vertrouwen brengt de flow.
Je kunt het niet fout doen.
Hooguit een omweg maken.
En zelfs dat kan bijzonder zijn: het brengt je nieuwe ervaringen, nieuwe mensen, nieuwe diepte.

Loesje zei het al eens mooi: ¨Volg je hart, dan klopt je leven!¨
En ook de oude wijsheden fluisteren het ons toe:
Volg je Noorderster. Je innerlijke kompas. Jouw unieke tekens en signalen.

Vorige week keek ik True Man Show #229
Judith Zeeman sprak in de uitzending van Jorn Luka.
Zij volgt haar Noorderster. Zij heeft iets te brengen.
En wat zij bracht, raakte mij diep. Het was confronterend. Een puzzelstukje viel.
Het deed pijn. En het opende iets.

Haar boodschap kwam binnen:
Wij vergeten wie we werkelijk zijn.
Tot welke kracht en magie wij in staat zijn.
Ieder van ons draagt bij.
En samen vormen we een groot, krachtig licht.
Een licht dat niet alleen ons eigen leven kan veranderen, maar ook de wereld.

Wij zijn het resultaat van alles wat tot nu toe gecreëerd is.
En ja, er is veel misgegaan.
Maar tegelijk zijn wij het zaad van morgen.
Er is zoveel mogelijk.

Magie is mogelijk.

7 Overwegingen bij : Jij bent de magie, als je durft te stralen verandert de wereld.

  1. Welke keuzes uit het verleden hebben jou hier gebracht – en welke wil je vanaf nu anders maken?
    Je bent de vrucht van je keuzes. Maar je mag ook opnieuw kiezen. Vandaag.
  2. Wat laat jouw innerlijke kompas zien?
    Als je diep vanbinnen stil wordt, welke richting wijst jouw Noorderster je dan?
  3. Waarin ben jij al magie voor de wereld zonder dat je het doorhebt?
    Wie wordt bemoedigd, geraakt of geïnspireerd – gewoon door jouw aanwezigheid?
  4. Wanneer voelde jij dat jouw licht écht aan stond?
    Herken je de momenten waarop je deed waarvoor je gemaakt bent? Wat gebeurde er toen?
  5. Welke omweg uit jouw leven bracht onverwacht vrucht voort?
    Kijk nog eens naar die ‘foute beslissing’. Misschien was het een omweg vol goud.
  6. Wat heeft jou klein gehouden – en mag deze zomer afvallen als een oud jasje?
    Twijfel. Angst. Schaamte. Controle. Welke stem mag jij achterlaten?
  7. Wat zou er gebeuren als je vandaag weer kiest voor vertrouwen?
    Eén keuze. Eén stap. Niet zeker van de uitkomst, maar zeker van je richting.
Donderdag 4 september is er weer een Heling van de Moederwond. Deze wond is verbonden met innerlijk slachtofferschap en het verlies van de verbinding met onze moeder op cruciale momenten in ons leven. Ontdek welke creatiekracht hier nog gevangen zit. voor informatie en aanmelding klik hier.

Voor informatie over jou noorderster of waarom je het zo moeilijk vind om deze te volgen; klik hier. Voor het gratis ebook en nieuwsbrief klik hier.

Reageer

Via Sophia